iGymnázium Česká Lípa (druhá polovina října)

Verze pro tisk |

Co dělali studenti ve Stráži či proč byli u soudu? Kdo dopadl nejlépe v Logické olympiádě? Co je Vektor? Které představení Českolipského divadelního podzimu gymnazisté navštívili?

V polovině října dorazily výsledky nominačního kola Logické olympiády. Nejlepších výsledků dosáhli, a tudíž pozvánku na krajské kolo, které se uskuteční 7. listopadu, obdrželi tito studenti: Bianka Lusková (sekunda), Eliška Povolná (IV. A), Filip Machač (prima), Nikola Malinská (III. A), Jan Budka (sekunda), Dominik Nováček (tercie). A ze starších studentů: Patrik Zach (2. A), Radek Mahdal (4. A), Ludvík Kašpar (sexta A), Jakub Salavec (sexta B), David Tichý (oktáva A), Cedrik Horčička (oktáva B), Lukáš Kolč (3. A), Lucie Nováková (1. A) a Martin Gabriel (septima B).

Ve středu 15. října proběhlo školní kolo soutěže „Přírodovědný klokan“. Studenti měli 40 minut na zodpovězení 24 otázek z matematiky, fyziky, biologie, chemie a zeměpisu.

Vítězkou kategorie Kadet se stala Andrea Bínová (kvarta A - 90 bodů), vítězem kategorie Junior Marek Frauenberg (sexta A - 89 bodů). Umístění studentů v rámci kraje se dozvíme až po zpracování výsledků krajským koordinátorem.

Od středy 15. 10 do pátku 17. 10. absolvovali žáci maturitních tříd (tedy 4. A, oktáva A a oktáva B) testování v rámci projektu Vektor. Jedná se o projekt společnosti Scio, která se mimo jiné podílí na přijímacím řízení na různé vysoké školy, a to zejména prostřednictvím národních srovnávacích zkoušek. Naši maturanti si tak mohli „zatrénovat“ a vyzkoušet svou úspěšnost v online testu z obecných studijních předpokladů, matematiky a českého jazyka. Definitivní výsledky obdrží studenti i škola na konci listopadu a zajímavý pro nás bude i tzv. relativní posun, kterého dosáhli v porovnání s testy, jež absolvovali před čtyřmi lety. Zatím jsou známy jen souhrnné výsledky v ukazateli percentil (tj. hodnota sdělující, kolik procent žáků bylo v testech horších). Percentily našich studentů se ve všech třech třídách pohybují v pásmu nadprůměru, konkrétně od 64, 12 do 75, 6.

Studenti navštěvující seminář z chemie a stejně zaměřený povinně volitelný předmět se 20. října vypravili do Stráže pod Ralskem. V tomto týdnu se tam otvíralo Membránové inovační centrum. Chlapci a dívky byli na úvod seznámeni s historií a perspektivami firmy MEGA, a. s., následně navštívili provoz, vyzkoušeli si jednoduché pokusy i práci s elektronovým mikroskopem.

(fotografie Jakub Mencl, MemBrain, s. r- o.)

Dne 23. 10. se žáci 3. ročníků společenskovědního semináře zúčastnili soudního líčení u Okresního soudu v České Lípě. Studenti měli v pozici veřejnosti možnost zažít průběh trestního procesu. Soud projednával otázku viny v trestném činu kuplířství.

Studenti vyššíhostupně gymnázia podpořili ve čtvrtek 30. 10. Českolipský divadelní podzim a se svými vyučujícími navštívili jedno z představení - barokní přepis proslulé Shakespearovy hry The tragedy of Romeo and Juliet v nastudování Geisslers Hofcomoedianten. První inscenace překladu Jany Altmanové, ve které se sváří rodiny Mundigů a Kapoletů, tragično s komičnem, cit a pragmatismus, pohyb a slova, postupy barokního a alžbětinského divadla. Představení bylo plné dobrých nápadů, spíše než o texty šlo o výrazové herectví, které mladí zvládli skvěle.

Na konci října získal náš projekt eTwinners beyond lessons, na němž pracovala loňská sekunda, Evropský certifikát kvality. Projekty, které získají národní certifikát kvality ve všech ostatních zúčastněných zemích, získají na závěr evropský certifikát, který utvrzuje, že projekt byl skutečně úspěšný.

Nahoru