V zákulisí Miss Českolipska

Archiv
Verze pro tisk |

Jelikož se běžně o módu nezajímám, bylo pro mě překvapením, že agentura vznikla již před čtyřmi roky a za sebou má více než tři sta přehlídek. Naopak, jak jsem zjistil, znám aspoň z tisku některé modelky z její „stáje“.


Určitě nejvíce se mohou chlubit Kateřinou Průšovou z Chrastavy, která v roce 2002 získala titul Miss České republiky a nyní je zastupována agenturou Miloslava Zapletala. Mému povědomí neunikla ani Pavla Hrbková, která podle bulvárního tisku zapletla hlavu americkému herci Vinu Dieselovi.


Nacvičování, jež jsem měl možnost po očku sledovat, probíhalo v režii Petry Matulové, což je Miss Liberec za rok 2002 a rovněž Miss Blond.



V současné době využívá agentura služeb šesti děvčat a rovněž tří chlapců. Vystupují například na plesech, svých vlastních módních přehlídkách. Nevyhýbají se ani akcím politických stran.


„Vystupovali jsme například pro sociální demokraty,“ upřesnila Hana Joličová.


Mezi další aktivity patří kurzy modelingu, kterých se uskutečnilo již pět běhů. Jako učitele mě zaujala skutečnost, že agentura rovněž organizuje kurzy líčení pro děvčata ze základních škol.


„Požádali nás o to v Jablonném v Podještědí. Petra Matulová tak stráví s dětmi dvě hodiny v rámci rodinné výchovy. Školu to přijde na osm set korun,“ doplnila Hana Joličová.


Ale vraťme se k samotné soutěži. Původně se přihlásilo třicet pět krásek, jejichž počet se po dvou semifinálových kláních zredukoval na deset. Když jsem se paní Joličové zeptal, jak přišla na nápad uspořádat českolipskou Miss, prohlásila, že viděla podobné akce v jiných městech.


„Myslím si, že pěkné holky jsou i v České Lípě, tak proč bychom také neměli mít svou Miss,“ vypráví a bez uzardění se nechává fotit naším fotografem.



V porotě Miss by měli zasednout herec Jiří Pomeje, loňská Miss ČR Lucie Váchová či již zmíněná Petra Matulová. Dále samozřejmě zástupci sponzorů.


Přestože se jedná o velmi lokálně zaměřenou soutěž, nejsou zanedbatelné ani ceny. Vítězku čeká tříměsíční pronájem auta, víkendový pobyt v novoborském Parkhotelu, značkové brýle, kosmetika či zapůjčení šatů v hodnotě tisíc korun.


Na otázku, jestli vítězka získá rovněž nějakou lukrativní smlouvu s agenturou, jsem dostal zamítavou odpověď. Důvodem je podle Hany Joličové možnost, že by vyhrála některá ze šestnáctiletých děvčat. S filozofií agentury se údajně neslučuje vozit takto mladé dívky po půlnočních přehlídkách či je nechávat vystupovat ve spodním prádle.



Nahoru